Sokan nem tesznek motorjukba háromezer km-nél többet évente, mások viszont ennek többszörösét is megfutják. Olykor természetesen a nagy futásteljesítmény a magyarázata egy-egy problémának, de egy keveset használt motor is több bosszantó meghibásodást tud produkálni kihasználatlansága miatt. Például az egyszerű golyóscsapágyak forgás hiányában nem kenik önmagukat, bejut a vízpára, és az alkatrészben lévő kenőanyag kiszárad, kiürül. Ilyen állapotban pillanatok alatt beállhat, ha elkezdünk motorozni.

csapágy_01

De ezek a meghibásodások ritkán fognak otthon, az elindulás pillanatában jelentkezni. Általában inkább menet közben, távol otthonunktól, egy túra kellős közepén, vagy akkor, amikor sürgősen kellene eljutnunk egyik helyről a másikra! Ekkor jöhet a kétségbeesett kapkodás, motormentő-keresés, telefonálgatás, segítségkérés…

csapágy_02

Fontos, hogy mindenki tisztában legyen a motorja állapotával. Ezt a legkönnyebben úgy érheti el, hogy legalább évente egyszer elgurul a szervizbe egy általános átvizsgálásra. Ezen művelet alkalmával a hétköznapi fogyó, kopó alkatrészek állapotát ellenőrizzük, hogy elejét vegyük egy későbbi meghibásodásnak. Az időben észlelt és orvosolt hiba nagyon sok bosszankodástól mentheti meg a motorost, hogy a nagyobb kiadásokat ne is említsük.

Tehát ne odázzuk azt az átvizsgálást, jobb előbb, mint későn!

csapágy_03