Egy használt motor életében egyszer csak a féktárcsa cseréje is elkövetkezik. Általában halasztgatjuk a dolgot, mert egy féktárcsát manapság nem aprópénzért osztogatnak. Pláne, ha dupla tárcsafékes motorral rendelkezünk, esetleg pont egyszerre fogyott el elöl és hátul is. A fékbetétekről nem is beszélve, amelyeket szintén cserélni kell az új tárcsák felhelyezésével együtt, már ha szakszerűek akarunk lenni!

WP_20140701_005

Soxor elsiklunk a téma felett, hiszen rápillantunk a fékbetétekre, amelyek még kopáshatáron belül vannak, megtapogatjuk a tárcsát… hát van egy kis válla, de jó az még. A fékhatáson nem érzünk semmit, eddig se volt semmi baja. Ugyan mi indokolná ezt a nagy kiadást? Véleményem szerint sok dolgon lehet spórolni a motoron, de az ne a FÉKRENDSZER legyen!

Szervizünkben alaposan ellenőrizni szoktuk a bekerülő motorok futóművét, fékrendszerét, mert a biztonság mellett a motorozási élményt is fokozza egy precíz fék és a jó állapotú futómű. Mind a fékbetétek, mind a féktárcsák ellenőrzése pofonegyszerű, nem kell hozzá más, mint egy mikrométer, egy indikátor óra, na meg két jó szem. A fékbetéteken szabad szemmel jól látható a kopáshatároló, ha ezt nem látjuk, akkor egyértelműen csere. A féktárcsákon egy számadat szerepel, amely milliméterben van megadva. Ha a mérésünk pontos, és ezt az értéket vagy ez alatti értéket mértünk, azt jelenti, hogy csereérett az alkatrész. Egy elvékonyodott tárcsa erős fékezéskor túlhevül, vetemedik és drasztikusan romlik a fékhatás!

IMG_1049

Műhelyünkben nemcsak a használt tárcsákat, hanem az újonnan felszerelt tárcsákat is ellenőrizzük. Csak így lehetünk biztosak abban, hogy nem hibás-e az új alkatrész, hogy helyesen szereltük-e fel, és ami a legfontosabb, aki ráül, biztonságosan meg fog tudni állni, ha kell!

IMG_1043

Konklúzió: ne sajnáljuk motorunktól a fék rendbetételének költségét, hiszen a biztonság a legfontosabb, na meg a rövid féktáv ;)