Miért cseréljek motorolajat idény végén, hiszen mindig tavasszal szoktam?
Teljesen logikus, nem?
Tavasszal kisüt a nap, felöltöz, kulcs elfordít, indulás… Ja! Olajat kellene cserélni. Oké, máris hívom a szervizt időpontért. Telefon kicsöng, a vonal másik végén: Üdvözlet, hát az a helyzet, hogy lerohantak az ügyfelek, de semmi baj, két hét múlva már tudjuk fogadni. Ismerős a szituáció, ugye? Ezt könnyedén kiküszöbölheted! Hogyan?
Ha idény végén elhozod olajcserére a géped, nem azon kell majd izgulnod, hogy kapsz-e időpontot a tavaszi túra előtt a szervizben! Csak arra kell fókuszálnod, hogy jól tervezd meg a túraútvonalad! Ezer véleményt hallottunk már arról, hogy mikor jobb olajat cserélni, tél előtt vagy tavasz előtt, igaz? Hát akkor most megsúgom nektek, hogy teljesen mindegy, amíg a szervizkönyvek által megadott intervallumon belül van az ember. Ami nagymotorok esetében általában 6-12 ezer km között, kisebb motoroknál, robogóknál 3-6 ezer km között van. De minden esetben 12 hónapon belül! Ez fontos, mert a kenőanyagok minőségi paramétereit a gyártók ezen az intervallumon kívül nem tudják garantálni!
Ami ezen kívül még az idényvégi olajcsere mellett szól: egy ilyen folyadékcsere alkalmával mindig át szoktuk vizsgálni a motorokat, az esetleges rendellenességeket, kopásokat keresve, hogy még időben legyen alkalom a renoválásra. Előfordulhat, hogy bizonyos alkatrészre várni kell, akár 1-2 hetet. Ismerős ez is, ugye? Az idény végén azonban már senki nem izgulja halálra magát, hogy nincs polcon az alkatrész.
Tehát akkor miért is jó, ha az idény végén cserélem le az olajat? A válasz prózaian egyszerű. Így, amikor az év elején megérkezik a jó idő, csak felpattanok a gépre, és már jöhet is az örömmotorozás.