Indulni kell a munkahelyre vagy éppen csomagolunk a holnapi túrához? Nincs idő a motort átnézni, alapvető dolgokat ellenőrizni, pedig a legfontosabb tényező motorunkkal kapcsolatban a megbízhatóság? Ismerős szituáció, igaz? Ha nem akarunk aggódni a gép állapota miatt, akkor csak annyi a dolgunk, hogy rendszeresen látogatjuk a szervizt. Ami valakinél évente egy alkalom, másoknál két vagy akár három alkalom is lehet. Általában 6.000 km-enként érdemes csekkolni a rendszert, robogóknál ez a futásteljesítmény 3.000 km. Ekkor érdemes olajat és olajszűrőt cseréltetni. Nem volt még hálátlan motor azért, mert rendszeresen cseréltek benne olajat.

MFmotors_műhely_ZX6R_blokk

Hozzánk beérkező motoroknál rutinszerűen ellenőrizzük a gumik, futómű, kormánymű, fékek, véghajtás állapotát, jelző, világító berendezések működését. Amit a pilóta nem feltétlenül vesz észre, azt a szakavatott szerelő szeme kristálytisztán és objektíven látja. Komoly kiadásoktól vagy kellemetlen műszaki hibától óvhat meg az ellenőrzés!