Nem kispályázik a Kawasaki, a 30 évvel ezelőtt megszületett Ninja-sorozat méltó utódra lehet büszke! Életre hívták a Kawasaki H2R-t. A beszűkülő piac ellenére a Kawasaki láthatóan nem akar lassítani, sőt, kihozott egy olyan modellt, amely egyenesen a prémium szegmenst célozza meg: egy feltöltött, 998 köbcentis, majdnem 300 lóerős aggregátot.
Az Intermot-on közzétett gyári sajtóközleményben tudatták, hogy ez a gép nem egy gyorsulási versenyekre szánt világverő, hanem egyenesen a szupersport-kategóriába repíti tulajdonosát. A feltöltővel szerelt, kis tömegű erőforrás, a térhálós önhordó váz, a szélcsatorna segítségével kialakított karbon aerodinamikai elemek mind a gyorsaságot és könnyű irányíthatóságot segítik.
A centrifugál-kompresszor segítségével a hangsebességnél is sebesebbre gyorsítják a belépő levegőt, ennek segítségével az új erőforrás brutális teljesítményt állít elő, ráadásul kisebb károsanyag-kibocsájtás mellett. Körülbelül 14.000 liter levegőt szippant be percenként a motor. A fejlesztéshez a mérnökök házon belülről kaptak segítséget a gázturbina-részlegtől.
A korábban közzétett videóban hallható jellegzetes hang az Airbox nyomáscsökkentő szelep működése közben keletkezik. A halálosztó teljesítményt komoly elektronika tartja kordában: a Kawasaki kipörgésgátló KTRC-, a motorfék-szabályozó KEBC-, valamint a beáramlásszabályzó KLCM-rendszerek személyében.
Az új, erős és könnyű térhálós acélváz a mérések szerint csökkenti a delta-box típusú vázakra jellemző turbulens levegő keletkezését, ez a lépés a motor hűtésének akár 10%-áért is felelős lehet.
A most bemutatott új Ninja minden részletében igényesen és precízen kidolgozott mérnöki remekmű. Könnyen lehet, hogy történelmi jelentőségű alkotás született. Akár jelzés értékűnek foghatjuk fel, hogy visszatért az iparág régi logója is!
Az elmúlt időszakban nem tétlenkedtek a Kawasakinál: a H2R mellett piacra dobták a nagyragadozó kistestvérét is, a szerényebb teljesítményű, „csak” 200 lóerős H2-t is.