Egy kis segítség, ha elsőre nem tudjuk eldönteni, mikor cseréljük motorunk gumiját.
 
Mivel az út és a motor között az a bizonyos két tenyérnyi felület biztosítja a kapcsolatot, érdemes figyelmet fordítani a gumiköpenyek állapotára. A jelenlegi szabályok lényegében csak a profilmélységre (amelynek elfogadott alsó határa 1,6 mm) vonatkoznak, és könnyen átsiklunk a másik fontos tényezőn: a gumi állagán!
 
Az alábbi képen látható egy megfelelő profilmélységű, de elöregedett, illetve egy vadonatúj köpeny.
 
A kép felső részén látható köpeny repedései utalnak az elöregedésére
Az egymás mellett szereplő régi és új köpeny között jól látható a kontraszt. Az elöregedett gumi tapadása drasztikus mértékben lecsökken. Ez a különbség akkor érzékletes igazán, amikor felszereljük az új szettet. Ilyenkor lényegében, már az első km-en érezzük a jobb tapadást.
 
Fontos figyelembe venni a nem megfelelő állapotú köpeny negatív hatásait! Ilyenkor hamarabb kipöröghet a hátsó kerék, kanyarban instabil a futómű, a legkardinálisabb változás pedig talán az, hogy a megnövekszik a fékút. Van aki azt mondja, hogy „nekem ABS-szel szerelt motorom van, ezért nem számít, milyen a gumim”. Igenis számít, hiszen a fékút ABS-rendszerrel ellátott motor esetében is jelentősen megnő!
 
Mindenki gondolja át, de úgyis tudjátok! Jó gumival biztonságosabb.