Hamarosan indul a szezon, érdemes tehát átgondolni, milyen igénye van kedvelt gépünknek, mielőtt nyeregbe pattanunk! Esetleg mi az, amit tavaly év végén motiváció hiányában elodáztunk. Kellemetlen érzés az év első, motorosoknak kedvező napsütéses napját bosszankodással tölteni, csak azért, mert netán elfelejtettük rendbe tenni paripánkat!

Jó ha a szezon első túrájára, már felkészített motorral tudunk indulni!

Jó ha a szezon első túrájára, már felkészített motorral tudunk indulni!

Összeszedtük a főbb egységeket, amelyek egyformán fontosak a motorunk megbízhatósága szempontjából. Több olyan egység van, amelyek otthoni körülmények között is ellenőrizhetők. Ezeken túl az MFmotors motorszervizében minden szervizelési és javítási műveletre sort tudunk keríteni.

Elsőként a legegyszerűbb és legkönnyebben vizsgálható egységet, a gumikat vegyük szemügyre. Ellenőrizzük a guminyomást, vizsgáljuk meg a profilmélységet, illetve azt, hogy látunk-e a gumiabroncs anyagában apró repedéseket, mert ezek a gumi elöregedését jelzik. Ha sekély a profilmélység és elöregedett a gumi, ne tétovázzunk, megérett a cserére!

mfmotors motorgumi

Tudjátok… akkor jó, ha jól tapad! Precíz kanyarvétel, kiszámítható lassulás, maximális gyorsulás. Mi más kell még az élményhez?

 

A következő egység a fékrendszer. A legtöbb motortípusnál megbontás nélkül, szemrevételezéssel is el lehet dönteni, hogy megfelelő-e a fékbetét kopó anyagának vastagsága. A féktárcsa állapotát ezzel szemben nem lehetséges mérőeszköz nélkül megítélni, de az MFmotors szervizében erre is lehetőség nyílik. A fékfolyadék ellenőrzését sem hagyhatjuk ki, cseréje 2 évente javasolt.

A féktárcsák állapota kardinális kérdés! Cseréjük nem olcsó mulatság, de elengedhetetlen a biztonságunk szempontjából! Ezen felül a kopott, vékony féktárcsa a műszaki vizsgán is problémát okoz, és rögtön bukjuk a vizsga díját!

A féktárcsák állapota kardinális kérdés! Cseréjük nem olcsó mulatság, de elengedhetetlen a biztonságunk szempontjából! Ezen felül a kopott, vékony féktárcsa a műszaki vizsgán is problémát okoz, és rögtön bukjuk a vizsga díját!

Elektromos rendszerek. Ha a téli időszakban nem ápoltuk az akkumulátort, nagy esély van rá, hogy az első indítási kísérlet nem fog sikerrel járni. Ha lehetséges, csekkoljuk a folyadékszintjét. Zárt akkumulátoroknál csak a töltöttséget tudjuk vizsgálni. Ha beindult a gép, ellenőrizzük a generátor töltőkapacitását. Ezen felül vizsgáljuk át a jelző- és világítóberendezések állapotát, működését is.

Rendszeresen ellenőrizzük a jelző és világító berendezések működését! Életet menthet!

Rendszeresen ellenőrizzük a jelző és világító berendezések működését! Életet menthet!

Folyadékszintek és azok állapota. A hűtőfolyadék mennyiségét és minőségét rövid idő alatt ellenőrizni tudjuk motorszerviz műhelyünkben. A motorolaj-szint a legtöbb motornál egyszerűen, otthoni körülmények között is mérhető a nívópálca vagy az olajfigyelő ablak segítségével. A hűtőfolyadék cseréje négyévente javasolt. A motorolaj és olajszűrő cseréjét évente érdemes végezni.

Ellenőriztessük a folyadékszinteket, valamint azok minőségét, állapotát!

Ellenőriztessük a folyadékszinteket, valamint azok minőségét, állapotát!

Véghajtás. A legtöbb motornál lánc továbbítja a hajtást a hátsó kerékhez. Ápolásáról már olvashattatok az MFmotors szervizben készült korábbi cikkben. Ezen kívül vannak bordásszíj-hajtású, valamint kardánhajtású rendszerek. Ezek ellenőrzése már nem olyan egyszerű, műhelyfelszerelést és szakértelmet igényel! A motorosok ezekkel a feladatokkal is bátran megkereshetik az MFmotors műhelyét.

Kardánhajtás. Időtálló konstrukció, de nem gondozásmentes. Igényli a rendszeres ellenőrzést.

Kardánhajtás. Időtálló konstrukció, de nem gondozásmentes! Igényli a rendszeres ellenőrzést.

Benzinellátó rendszerek. Az elmúlt években több alkalommal tapasztaltuk, hogy ha egy motor 3-4 hónapnál tovább állt, probléma lépett fel a porlasztóknál, injektoroknál. Ennek magyarázata a mai benzinek eltarthatóságában keresendő. Az MFmotors motorszerviz szolgáltatás keretén belül a teljes benzinellátó rendszer ellenőrzését, tisztítását, valamint beállítását is el tudjuk végezni.

A téli időszakra érdemes feltölteni a benzintankot. így a tankban lévő levegő víztartalma nem tud korróziót okozni.

A téli időszakra érdemes feltölteni a benzintankot. így a tankban lévő levegő víztartalma nem tud korróziót okozni.

Általános átvizsgálás. Elcsépeltnek hat, de sok bosszúságtól tudjuk magunkat megkímélni, ha egy motorkerékpár szervizzel elvégeztetjük ezt a rutinellenőrzést, és találnak például egy kopott alkatrészt. Ezek cseréje mindig olcsóbb, mint a meghibásodás utáni helyreállítás, javítás!

Ellenőriztessük motorunkat legalább félévente szakemberrel, még akkor is, ha nem is tapasztalunk semmilyen rendellenességet! Apró problémából is lehet nagyjavítás…

Ellenőriztessük motorunkat legalább félévente szakemberrel, még akkor is, ha nem is tapasztalunk semmilyen rendellenességet! Apró problémából is lehet nagyjavítás…

Tehát a konklúzió, keressük fel a motorszervizt még a szezon kezdete előtt, hogy ne az első utunkon érjen a meglepetés!